Co to jest lejek sprzedaży?
Lejek sprzedażowy to sekwencja kroków, które pomogą Ci dotrzeć z Twoim produktem lub usługą do większej liczby potencjalnych klientów.
Podzielimy ten proces na trzy proste kroki.
3 proste kroki
1. Musisz określić, kim są Twoi docelowi odbiorcy i czego chcą.
Przeprowadzenie pewnych badań jest prawdopodobnie najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, kim jest Twoja grupa docelowa. Istnieje jednak kilka sposobów, aby uzyskać ogólne pojęcie o ich danych demograficznych i zainteresowaniach. Możesz spojrzeć na swoich obecnych klientów i zobaczyć, jak zachowują się w Twojej witrynie, aby dobrze zorientować się, czym mogą być zainteresowani. Możesz także przeprowadzić badania rynku i porozmawiać z ludźmi o ich zainteresowaniach i potrzebach.
2. Musisz określić, w jaki sposób Twój produkt lub usługa pomoże im uzyskać to czego chcą.
3. Musisz stworzyć atrakcyjną ofertę, która będzie odpowiadać bezpośrednio ich potrzebom i pragnieniom.
Według Harvard Business Review jednym z najbardziej atrakcyjnych i skutecznych narzędzi strategii marketingowej jest oferowanie bezpłatnej wersji próbnej. Ta strategia przemawia do konsumentów, ponieważ nie będą musieli nic inwestować z góry i otrzymają produkt lub usługę za darmo, jednocześnie doświadczając jej korzyści.
Lejek sprzedaży
Lejek sprzedaży to koncepcja marketingowa, która służy do mierzenia postępów potencjalnych klientów w procesie. Lejek sprzedażowy można utworzyć, dzieląc potencjalnych klientów na różne grupy lub „lejki” na podstawie ich pozycji w cyklu zakupowym. Im szerszy lejek, tym więcej ludzi się w nim znajduje.
Na szczycie lejka znajdują się osoby, które w ogóle nie są świadome Twojego produktu lub usługi. Osoby te mogą trafić do Twojej witryny przypadkowo lub dlatego, że dotarłeś do nich za pośrednictwem innych kanałów, takich jak media społecznościowe.
Środek ścieżki tworzą ludzie, którzy widzieli Twój produkt i rozważają jego zakup, ale jeszcze się do tego nie zobowiązali.
Na samym dole lejka znajdziemy tych, którzy już kupili i znają Twój produkt.
Bardzo przydatna technika, nie każdy klient jest zainteresowany danym produktem, lub obsługą, dlatego warto grupować potencjalnych klientów.